Hangi ırklar daha çok alerjiye neden oluyor ?

Hangi ırklar daha çok alerjiye neden oluyor?

Alerjik reaksiyonlar köpekten köpeğe değişebiliyor. Bir kişinin belirli bir köpek ırkına karşı, diğer bir ırka göre daha mı az, daha mı çok alerjik olacağını önceden bilemezsiniz. Bazı kişiler, bazı köpek ırklarına, diğerlerine göre alerjik olduklarını söylüyorlar. Bu herhalde köpekler arasındaki alerjen farklılıklardan kaynaklanıyor olabilir.

Örneğin, uzun yıllar boyunca Chihuahua köpeklerinin alerjilere en az neden olan ırk olduğu düşünülüyordu, ama sonraları gerçekte bu ırkın son derece alerjen olduğu keşfedildi.Verilen bilgilere göre kaniş köpekler daha az alerjen madde salgılıyor, ama yine de bu veriler çok ikna edici değil.

Amerika ve Avrupa'da yapılan araştırmalara göre, Kaniş, Bichon Frise, Shi Tzu ve Golden Retriever gibi uzun tüylü köpekler daha az tüy döküyor ve de daha az alerjik reaksiyona neden oluyorlar. Köpeği test etmek de iyi bir fikir olabilir. Pug ve Shar Pei gibi buruşuk ciltli köpeklerde cilt kolay kuruyup hassaslaşıyor, bu yüzden de enfeksiyonlara daha açık oluyor, köpek kaşıyor ve cilt hücreleri ve tüyler etrafa saçılıp alerjilere neden oluyor.

Ev hayvanları alerjisi üzerine yapılan araştırmaların büyük bölümü, kediler üzerinde yoğunlaşıyor. Bunda şaşılacak bir şey yok, çünkü kediler, köpeklere göre alerjik reaksiyonlara iki kez daha fazla neden oluyor. Uzun tüylü kediler, daha az alerjen madde salgılıyor ve dolayısıyla alerjik sahiplerini de daha az hapşırtıyorlar. Kedilerin, ürettikleri alerjen madde miktarlarında inanılmaz farklılıklar olduğunu biliniyor.