Kedi Su Kabı Nasıl Olmalıdır ?

Su bütün canlılar için olmazsa olmaz bir yaşam kaynağıdır. Suyu hangi araç ile içtiğimiz de önemlidir, su içerken konforlu olmak su tüketme oranımızı da arttırır.Kedi su kabı nasıl olmalı? Her kedi sahibinin kendisine sorması için lüzumlu bir sorudur. Kedi su kabı kedilerimizin su tüketimi için oldukca önemlidir. Kedimizin su içtiği kabının kedimize müsait olması ve onun su tüketme alışkanlığını bozmayacak bir tasarımda olması aşırı derecede ehemmiyet teşkil eder.

Kediler doğduktan hemen 2 ay sonrasında vücutlarındaki su miktarı ağırlıklarının u ’ine ulaşır. Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmelere için kedilerimizin düzenli su tüketmeleri gerekir. Kedimiz yeterli miktarda su tüketmiyorsa bunun sebeplerinden biri kedi su kabı olabilir.

Kedilerde su tüketimi yeterli değilse çeşitli hastalıklara davetiye çıkarmış oluruz, böbreklerde taş/kristal oluşumu, dolaşım problemleri bunlardan bazılarıdır. Kedi su kabı; suyun tazeliğini korumalı, kedimizin konforlu bir şekilde su tüketmesi için uygun olmalı bunlar kedimizin sağlığı için önemli kriterlerdir. Kedimiz su içerken onu gözlemlememiz gerekir. Etrafa oldukca su sıçrıyorsa, kedimiz başını sağa sola sallıyorsa ve su kabından kötü kokular geliyorsa bu yanlış su kabı tercih ettiğimizin göstergesidir. Zaten böyle bir durumda kedimiz suyunun yanına pek sık uğramayacaktır. Sokak hayvanlarına da su bırakmak yukarıda açıkladığımız sebeplerden dolayı oldukca mühim. Özellikle pet şişeler kesilerek hazırlanan suluklar sokakta yaşayan sevimli dostlarımıza zarar verebiliyor. Sokak hayvanlarına da mama ve su bırakırken kap tercihimizi buna gore yapmalıyız.

KEDİ SU KABI NASIL OLMALI VE İDEAL SU KABINI TERCİH EDERKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?
Kedi su kabı
Kedi kabının içindeki su miktarının kısa sürede tükenmemesi gerekir, su kabının ideal boyutta olması gerekli. Gün arasında siz evde yokken kedinizin suyu bitirip susuz kalma ihtimalini de hesaba katmalısınız.
Devrilmesi kolay suluklardan uzak durmalısınız, şayet bu şekilde bir suluk kullanıyorsanız evin çeşitli noktalarına başka suluklar da koyun.
Kediniz kuru mamayı daha sık tüketiyorsa kuru mama kabı yanında kedi su kabı kesinlikle olmalı. Kediler kuru mama tüketimi sonrası su içmeye yönlenirler.
Kedi su kabının malzemesi de önemlidir. Kalitesiz plastik kaplar bakteri üremesine daha oldukca olanak verdiği için fena koku yapma olasılığı daha fazladır. Seramik, çelik veya kaliteli plastik kapları tercih edebilirsiniz.