Kedilerde Kulak Temizliği

Kedilerde Kulak Bakımı

Kedilerin temizlik alışkanlıkları ya da genetikleri diğer hayvanlara göre kendilerine daha çok özen göstermeleri tüm kedi severler tarafından bilinir. Kedi sahiplerinin bu konuda çok şikayet etmemelerine rağmen yine de kediler sahipleri tarafından temizlenmeye ihtiyaç duyarlar.

Kedi besleyenlerin bu konuda dikkat etmeleri gereken bazı hususlar vardır. Öncelikle kedi kulak temizliği yapmadan önce kedinin kulağının anatomik yapısını tanımak gerekir. Herhangi bir farklılıkta (hastalık, kızarıklık, şişlik, yara vb.) müdahale etmeden önce araştırmalı ya da veterinere danışılmalıdır. Bilinçsizce yapacağınız her müdahale ekstra operasyonlara neden olabilir ve kedi sağlığı açısından çok tehlikelidir.

Kedi Kulağının Yapısı

Kedi kulağı 3 kısımdan oluşmaktadır; dış kulak, orta kulak ve iç kulak. Kedi sahiplerinin temizlik yapacağı bölüm dış kulaktır. Kedi kulağının temizliği kontrollü ve düzenli şekilde yapılmalıdır. Kulak kanalı dışarıdan gelen sesleri kulak zarına ulaşmasını sağlayan, kedilerde yaklaşık 5 cm uzunluğundadır. Bu kanalın içine sivri bir cisimle zarar verecek bir müdahalede bulunulmamalıdır aksi takdirde kulak zarının zedelenmesine daha kötüsü yırtılmasına neden olabilir.

Kedilerde Kulak Temizliği

Yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra kedi kulağında her hangi bir sorun görünmüyor ise kedi kulağının temizliğine başlayabiliriz. Öncelikle bu uygulamayı yaparken kedinizin rahat durmayacağını göz önünde bulundurmanız lazım. Isırması tırmalamaması için yapmanız gereken kediyi bir havluya sarıp hareketlerini kısıtlamanız gerekmektedir. Kedinin dış kulağını temizlerken kulağı başının arkasına doğru yatırıp içindeki kirleri yumuşatması için Petshop’tan ya da veterinerlerden temin edebileceğiniz kulak temizleme losyonlarından kullanmanız bu aşamayı daha kolay bir hale getirecektir. Bu işlem yapıldıktan sonra pamuk ile temizlemeye başlayabilirsiniz. Losyonun iyice temizlendiğine emin olduktan sonra bir parça ödülle iyi bir şey yaptığını da hissetmesini sağlamayı es geçmeyin ki sonraki temizlik esnasında biraz daha dursun. Bu uygulamayı en erken ayda bir defa tekrarlayabilirsiniz.