Köpeklerin Asla Yememesi Gereken Zararlı Yiyecekler

Köpeklerin tatlı yememesi gerektiğini herkes bilir. Peki onlar için bir parça çikolatadan daha tehlikeli olabilecek gıdaları tanıyor musunuz?

Evinde bir ya da birden çok köpekle yaşayanlar, bu listedeki pek çok zararlı gıdayı biliyor olabilir. Sokaktaki köpekleri besleyenlerin, özellikle kendi yediği yemekleri onlarla paylaşanların da köpekler için zararlı bu gıdalara dikkat etmesi gerekir.

Bir köpeğin, bu yiyeceklerden yediğini gördüyseniz ya da yemiş olabileceğini düşünüyorsanız hayvanı acil olarak en yakın veterinere götürmeniz gerekir.

Elma çekirdeği ve çöpü

Elma çekirdeği ve çöpü, köpeklerin gözbebeklerinin büyümesine, nefes almada zorlanmasına ve kalp ritminin bozulmasına neden olabilir.

Yaş ve kuru üzüm türleri

Köpekler için bazı kuru mamaların bileşenlerinde üzüm olduğunu görüp aksini düşünmeyin: Hem kuru hem yaş üzüm köpekler için çok zararlı.

Çiğ et ve kemik

Salmonella ve E. coli bakterileri, çiğ ve az pişmiş ette bulunur. Köpeklere iyice pişirilmemiş et ve kemik verilmemelidir.

Kuru ve yeşil-kırmızı soğan

Yeşil ve kuru soğan köpeklerde anemiye ve gastrointestinal rahatsızlığa sebep olur.

Sarımsak

Kediler gibi, köpekler de sarımsağa karşı oldukça hassastır. Anemi ve sindirim sistemi bozukluklarına neden olur.

Kayısı çekirdeği, yaprağı ve kayısı kurusu

Tuzlu yiyecekler

Bisküvi ve cips

Papatya ve papatya çayı

Papatya bitkisi ve çayı, cilt ve deri hastalıklarına, kusmaya, ishale neden olur. Bazı köpeklerde iç kanamaya neden olduğu görülmüştür.

Kiraz çekirdeği, sapı ve kiraz kurusu

Fındık, fıstık ve kuruyemişler

Kuruyemişler, içerdikleri yüksek yağ oranı nedeniyle köpeklerde kusma, ishal ve pankreatite neden olur.

Domates

Hypersalivation, anorexia, severe gastrointestinal upset, Domates köpeklerde kusmaya, halsizliğe, sinir sistemi sorunlarına, depresyona ve davranış değişikliklerine neden olabilir. Kalp ritmini bozduğu da görülmüştür. Özellikle sokak köpeklerine evdeki yemeklerden verildiğinde içinde domates olup olmadığına dikkat etmek gerekir!

Limon, portakal, greyfurt

Küçük bir portakal parçası bile köpeklerin midesini bozmaya yeter. Fazla miktarlarda yerlerse, mide ağrısına, depresyona ve merkezi sinir sistemi hastalıklarına neden olur.

Çikolata

Çikolatada bulunan metilksantin köpeklerde bulantı ve kusmaya, nefes darlığına, susuzluk ve aşırı idrare, bayılma ve hatta ölüme neden olabilir.

Kahve ve kafein

Köpeğinizin masada ya da sehpada unuttuğunuz sütlü kahveden içmediğinden, kahve çekirdeklerini bulup çiğnemediğinden emin olun.

Çiğ yumurta

Çiğ et ve kemikte bulunan Salmonella ve E. coli bakterileri, çiğ yumurtada da vardır.

Süt ve süt ürünleri

Sütteki laktoz köpeklerde kusmaya ve ishale neden olur. Yoğun su kaybı köpekler için öldürücü olabilir.

Alkol

Alkol, köpeklerde kusma ve ishale, daha da kötüsü nefes darlığına, ölümle sonuçlanabilecek şok ve komaya neden olur. İçki bardaklarınızı köpeklerinizin erişimi olabilecek yerlerde unutmayın!

Hamur mayası

Mayalı hamur, köpeklerde mide gazına neden olur. Mayanın tetiklediği toksik gaz oluşumu köpekler için öldürücü olabilir.

Ksilitol

Ksilitol, laksatif etkisi olan bir tatlandırıcıdır. Sakızlarda ve şekersiz gıdalarda bulunur. Ksilitol, köpeklerde halsizliğe, bulantı ve kusmaya, şoka neden olur.